fredag 9. mai 2008

Dans ER idrett.

"Dans er hvertfall ikke idrett." En kommentar jeg har fått høre et par ganger, merkelig nok av de som ikke danser selv... Men, det er da jeg slår tilbake med at dans faktisk er idrett, man får virkelig trent seg og det er faktisk bare dansere som ikke kan vise smerte når de utdøver sin idrett. Dansere fortsetter, og må i tillegg lage show ut av alle bevegelsene som kan gi store smerter.

Jeg danser, og har drevet med det i 6 år nå. 6 år fylt av kjøring frem og tilbake til Asker dans og balletskole. Harde treninger, nervepirrende forestillinger og mange flotte minner på scenen og dansestudioet. Dansing har gitt meg mye, både glede og andre fordeler. Det har vært bra trening for meg, kroppsholdningen har blitt bedre, trenevanene har vært regelmessig og selvfølgelig har jeg blitt flinkere til å bevege på kroppen. Det er mange danseformer å velge mellom.. klassisk ballet,jazz ballet,jazz funk,jazz dans,hip hop,moderne,lyrisk og mange,mange fler. Det er gøy,spennende,lærerikt og bør prøves ut av flere.Bare å komme seg på dansegulvet å danse er trening i seg selv, det anbefales virkelig!

Step up and shake what'ya mama gave ya!

1 kommentar:

lene sa...

santsantsant :)
dumme er menneskene som ikke skjønner at dans er en idrett