fredag 18. april 2008

All I need is colplay



All I need is coldplay, meget sant i mitt tilfelle. Jeg elsker coldplay, musikken dems er herlig og tekstene er fantastiske. Det mener jeg om selve bandet, og albumet jeg valgte å skrive om ble da X and Y. Et fantastisk album av et fantastisk band.

Dette albumet ble gitt ut sommeren 2005, men sangene får man hørt overalt for det. Sjangeren er innenfor indierock, og noen vil vel si sangene er kjedelige, men for meg er de kjempe fine og det er veldig passende musikk hvis man er i det filosofiske hjørne. Tekstene er dype, meningsfulle og kan virkelig forandre liv. Sangene har betydd mye for meg personlig. Er jeg litt nedfor så hjelper det med coldplay. Det å bare ligge med coldplay spillende fra ipoden er utrolig fint syns jeg.

Sangene til coldplay betyr mye for meg, så å velge ut noen bestemte sanger jeg liker best fra "X and Y" kan bli litt vanskelig, men "fix you" er en spesielt fin sang syns jeg. Jeg har tolket det som en sang som handler om det å mislykkes på forskjellige stadier i livet, å være langt nede, men at uansett hva så finnes det håp.Uansett hvor langt nede man er, uansett hvor fortapt man kan føle seg, så finnes det et lys i enden av tunnelen. Som resten av sangene til colplay er tekstene dype og meningsfulle, og man kan gjenkjenne seg i det det blir sunget om.

Chris Martin
En herlig og pratsom fyr, etter min mening :) Jeg har dessverre aldri vært på coldplay konsert, men har sett en del youtube klipp fra forskjellige konserter. Med sin britiske aksent kan han prate mye, om alt mellom himmel og hav. Det inntrykket jeg har fått av ham er at han er en pratsom og trivelig fyr med beina godt plassert på jorda.
Christopher Anthony John Martin ble født 2.mars 1977 i Devon,England. Her gikk han på offentlig skole etterfulgt av en bachelorgrad i "Ancient World Studies" på University College London. Nå bor han delvis i London og New York, er gift med skuespillerinnen Gwyneth Paltrow, sammen har de barna Apple og Moses.

Albumet er rett og slett fantastisk :) Ikke dansbar musikk, men utrolig fin!

Ingen kommentarer: